fredag den 25. maj 2012

Svømme toilettaske



Toilettaske. Str. stof 26 x 18 x 6 cm


Først har jeg lavet broderiet i mit program i den ønskede størrelse. Derefter er der broderet ved at lægge qiultevat i rammen, stof over og under rammen. På den måde, har jeg lavet for, bag og sidestykket.


Tasken er yderlig foret med gennemsigtig plastvoksdug.
Skråbåndet er lavet med 2,5 cm skrabånsfolder og der er syet 2 stykker på, på hver side af lynlåsen.
den ene ende er lukket med en lille firkant, hvor skråbånds snipperne er syet fast.


i den anden ende er lavet en lykke med skråbåndet så der er lidt at holde ved.


Sammen med lynlåsen er plasten syet fast for oven.


 I den ene side er lavet en lomme til feks. hendes hårelastikker, den er kantes med et satinbånd. Husk at tjekke dekorationsbånd, der er rigtig mange som egner sig til symaskinen. Kanterne er overlocket for at holde styr på det hele inden kantebåndet skal på.


sidestykket har fået en skråbåndskant i begge ender, og langs siderne har jeg syet båndet fast, og den er nu klar til at blive stukket fast på tasken.


et kig ind i tasken, foret med plast


Nærbillede af forsiden.
Lynlåsen fik etn pink satinbånd bundet i, så er den let at åbne.

Og hvad der skal gøres bedre næste gang, ja selv om hun elsker den farveskiftende tråd skulle svømmeren have været ensfarvet.
og bunden, den er samlet med et bånd fordi jeg fik vendt stoffet forkert da jeg syede den sidste halvdel, jeg ville jo have hjerterne til at vende rigtig da jeg nu havde fået dem dannet.
OBS
husk at passe bund og sider til, det er noget bøvl at korte den bagefter, og sy skråbåndet i enderne inde den syes på.
Men ellers er jeg godt tilfreds med resultatet da designet er kndesign og det er første gang jeg laver sådan en.
Men når man bliver 8 år lige om lidt og er konkurrence svømmer skal man da have remedierne i orden.

Næste projekt, der skal lige købes et par håndklæder og leges lidt med også ;)

Ingen kommentarer: